La naissance du blog

För er som förstår det prominenta språket jag författade min rubrik med, så vet ni att bloggen är född. Det kan väl i och för sig alla ni andra också lista ut, men det förtäljer inte historien. I alla fall, denna blogg är tänkt att vara ett kreativt andningshål för mig, därav namnet "monstudio", min lilla kreativa studio.

en trevlig definition av ordet studio hittar man hos acne jeans, www.acnejeans.com

"A studio is a room where an artist, photographer or sculptor works. 
A place where performers practice and exercise, and movies are made or produced. 
It is a place where musicals and sound recordings can be made, and a room 
from which television or radio programs are recorded and broadcasted. 
Above all it is a place for inspiration and creativity.
"

à bientôt

Kommentarer
Postat av: Daniel

Upplysning (inget slag på fingrarna eller nått sån't elakt bara informativ upplysning): Studio betyder på franska lägenhet med ett rum och kök, även känt som "etta". Men studio är säkert ett internationellt ord för vad acne beskriver det som.

Jag gillar din blogg, mycket trevliga formuleringar.

2008-05-16 @ 15:04:26
URL: http://dholmdahl.blogspot.com
Postat av: Sebastian

ordet 'studio' har faktiskt en dubbelmening på franska med. det kan också betyda studio som i 'lieu de travail', vilket var vad jag syftade på. hur som helst.

2008-05-17 @ 02:44:28
URL: http://monstudio.blogg.se
Postat av: Daniel

farligt det där med dubbla meningar, något man kanske skulle förbjuda. Tänk vad många missförstånd som skulle försvinna, vi kan skapa en bättre värld ^^

2008-05-18 @ 15:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0