lagom.

ibland kommer jag på vilket oerhört bra ord 'lagom' är. varken för mycket eller för lite. det alldeles perfekta mitt emellan. sedan kommer lite förnuft mig tillfånga och jag inser vilken personifikation av jantelagen det faktiskt är. då sticker det lite i ögonen. det är ganska intressant att se hur ens olika samhällen påverkar en som personer. medan jag från sverige skulle ha/har svårt med att se mig själv som bättre eller duktigare än andra människor, så kan det motsatsfullt verka helt naturligt för en människa från, säg usa. (okej, det är klyschigt, jag vet, men det funkar).

terminen har nu kommit igång på allvar här, och jag finner mig mer och mer i stressfyllda situationer. trots det försöker jag att ta mig tid till att ta det lugnt, umgås med vänner och att bara vara. man inser hur otroligt viktiga de där studerna utan mål och riktning är. hyfsat lugnt är det fortfarande, nu innan SATs och univeristetsintervjuer kommer på löpande band också.

och! valerie har kommit fram till paris nu, och jag ser så mycket fram emot att åka och hälsa på henne. det kommer förmodligen att ske under jullovet, närmare bestämt över nyår, och det kommer att bli helt fantastiskt. insåg när jag läste hennes blogg igår hur mycket jag längtar efter att leva ett år som kringvandrande bohem/modefjant/akademiker/wannabefilosof i den där till synes paradisaktiga stad som baklänges blir sirap.

för att avsluta.

"... and then you intellectualized my emotion ..." / frida hyvönen - "you never got me right"

byebye until next time

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0